OKUL ÖNCESİ ÖĞRENCİLERİN İNTERNET KULLANIMI İLE BİLİŞSEL, DUYUŞSAL VE SOSYAL DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
KONU : Okul Öncesi Öğrencilerin İnternet Kullanımı İle Bilişsel, Duyuşsal Ve Sosyal Davranışları Arasındaki İlişki
YAPILDIĞI YER: Fırat Üniversitesi, Elazığ/TÜRKİYE
YAZARLAR: Rıdvan KENANOĞLU, Mustafa KAHYAOĞLU
TARİH: 22-24 Eylül 2011
ARAŞTIRMAYI YAPANLAR: Dicle Üniversitesi Bismil MYO/Diyarbakır
Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi/Siirt
Teknolojinin günlük yaşamda kullanımının hızla yaygınlaşmasıyla internet yaşantımızın bir parçası haline gelmiş ve erken yaşlarda kullanılmaya başlanmıştır. Son yıllarda eğitimde yapılan bilimsel araştırmalar öğrencilerin erken yaşlarda eğitilmeye başlamasının öğrencinin ileri ki yaşamında bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimini olumlu yönde etkilediğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte ülkemizde okul öncesi öğrencilerin internet kullanma sıklığı ve bunların çocuk gelişimi üzerine etkisi konusunda yeterince bilgi bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğrencilerin internet kullanma sıklığı ve internet kullanımı ile bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimleri arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışma Diyarbakır il merkezde bulunan Hafizeana Bağımsız Anaokulunda bulunan 4-6 yaş grubu 162 okul öncesi öğrencisinin veli ve öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler üç kısımdan oluşan bir anketle toplanmıştır. Birinci kısım öğrencilerin cinsiyet ve yaşını, ikinci kısım öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal davranışlarıyla ilgili ebeveynleri ve öğretmenleri tarafından doldurulan soru maddeleri, üçüncü kısımda ise öğrencinin evde, okulda ve bir başka yerde internet kullanım sıklığı ile ilgili soru maddelerinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğrencilerin % 36,1’i her gün internete girdiğini, %27,8’i haftada bir kere girdiğini, % 6’sı ayda bir kere girdiğini belirtirken, %30,1’i interneti kullanmadığını belirtmişlerdir. Buna karşın okul öncesi öğrencilerin %30’u evde interneti asla kullanmadığını belirtmiştir. Bununla birlikte okulda da okul öncesi öğrencilerin interneti kullanmadıkları tespit edilmiştir Bu durum evde veya okulda internet bağlantısının bulunmamasından veya internet kullanımının bilmemesinden kaynaklanabilir.
BENİM YORUMUM::
Araştırmada okul öncesi öğrencilerin internet kullanım ile bilişsel, duyuşsal ve sosyal davranışlar arasındaki ilişki bakımından incelendiğinde, öğrencilerin internet kullanma ile bilişsel, duyuşsal ve sosyal davranışlar arasında pozitif yönde düşük düzeyde ilişkinin olduğu fakat bunun anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında öğrencilerin çok küçük yaşlarda internetle tanıştıklarını ortaya koymaktadır. Bana göre okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan okul öncesi öğretmenlerin eğitim programlarında internet destekli eğitim konusunda bilgi verilmelidir. Böylece öğrenciler okul öncesinde uzman rehberler tarafından planlı ve programlı bir şekilde internetle tanışmaları sağlanabilir. Okul öncesi kurumların ders programlarına internet destekli eğitim katılmalıdır. Ayrıca internet kullanımının bilişsel, duyuşsal ve sosyal davranışlar üzerine etkisi daha büyük örneklemlerde çalışılmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder